Bezbłędna komunikacja

Biznes

Możesz prowadzić lokalny zakład fryzjerski lub na wielką skalę produkować specjalistyczne maszyny wiertnicze, musisz jednak pamiętać, że komunikację w każdej branży u podstaw łączy jeden wspólny mianownik…

Jest nim nasz ojczysty język. Na pewno wyjątkowy, ale również skomplikowany i bardzo wymagający w piśmie. Każdemu z nas wielokrotnie przysporzył zakłopotania. A przy tym doskonale wszyscy wiemy, że wytykanie błędów stało się naszą dyscypliną narodową — pewnie pamiętasz przykład naszego byłego prezydenta, który swego czasu popełnił „w bulu i w nadzieji”. Publikując treści w sieci, chcesz przekazać innym pewne informacje lub wartości, jednak popełniając rażące błędy, w ciągu sekundy dyskredytujesz całą merytoryczną wartość tekstu. W chwili wychwycenia błędu ortograficznego nasz mózg przypisuje do całokształtu znacznie więcej negatywnych emocji, niż by mogło się to wydawać. Błyskawicznie zaczynamy inaczej postrzegać autora i samą treść. Nie wierzysz? To wyobraź sobie dwa komunikaty napisane przez dwie różne marki z jednej branży:

  1. Nasze butle gazowe spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa.
  2. Nasze butle gazowe spęłniajom wszelkie normy bespieczeństwa.

Czy drugi komunikat budzi Twoje zaufanie?

Nie za bardzo, chociaż tak naprawdę te błędy nie mają najmniejszego wpływu na faktyczną jakość samego produktu.

Nie dopuść do sytuacji, w której sam przekreślasz swój przekaz zwykłym niedopatrzeniem. A jeśli jakiś błąd wyjdzie już w świat, to spróbuj ten fakt wykorzystać i obrócić wszystko na swoją korzyść – dystans do siebie jest bezcenny!

Błędy są rzeczą ludzką i popełnia je praktycznie każdy z nas. Poza skrajnymi sytuacjami gdzie robimy je celowo, to zdecydowana większość błędów popełniana jest w wyniku pośpiechu lub gorzej – niedbałości. Poświęć zatem dodatkową minutę i spokojnie sprawdzaj każdy tekst, który publikujesz!

No dobra, pogadałem sobie o rzeczach oczywistych, to teraz czas na konkret, który Ci pomoże.

My sami korzystamy z fajnego i prostego narzędzia, które i Tobie pomoże szybko sprawdzić tekst: languagetool.org

Przydatne?

A może się nie zgadzasz?

Pogadajmy!

Dyskusja

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej artykułów

Ludzie są głupi, czyli jak się komunikować

Ludzie są głupi, czyli jak się komunikować

Często, bo w zasadzie na prawie każdym spotkaniu z nowym klientem, powtarzam zdanie: Ludzie są głupi.   Dlaczego? Pewnie dlatego, że są. Jednak nie zależy mi tu na obrażaniu kogokolwiek, a bardziej na dosadnym zobrazowaniu tego, jak źle biznesy komunikują się ze...

Wybieraj swoich klientów

Wybieraj swoich klientów

- „Nie chcesz robić biznesu z ludźmi, którzy jedzą wspólne śniadanie o 7 rano” - usłyszałem od mojego wieloletniego przyjaciela, w odniesieniu do otrzymanego zaproszenia na poranny networking przedsiębiorców… I wiesz co? Przyznałem mu rację. Dlaczego? Zacznijmy od...

O czym mówić w social media?

O czym mówić w social media?

Kompletnie nie czuję Twitter’a. Pomimo że mam konto i nawet zdarzy mi się raz na jakiś czas go kliknąć szukając czegoś konkretnego, to nie czuję się dobrze w tym środowisku. Bez bólu i żalu mógłbym się go pozbyć. Z tego samego powodu moja marka też tam nie jest...

Masz kwestie, które warto omówić?

Pisz śmiało!

Temat

Wolisz skrobnąć klasycznego emaila?

Chcesz od razu pogadać?